02-11-2014 Ik kan geen getoeter meer horen! - Reisverslag uit Haiderabad, India van Esmee Watering - WaarBenJij.nu 02-11-2014 Ik kan geen getoeter meer horen! - Reisverslag uit Haiderabad, India van Esmee Watering - WaarBenJij.nu

02-11-2014 Ik kan geen getoeter meer horen!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 November 2014 | India, Haiderabad

Zondag een dag van naar een kerkdienstje gaan in de school en sight seeing. Tweede nachtje voorbij al voelt het voor mij dat ik hier al wat langer hier ben de dagen duren lang. Om half 11 werden wij bij de school verwacht en gingen we naar de bovenste verdieping waar we in een lokaal binnen gingen zitten er zaten al tien jongetjes en 8 meiden op de grond. Rajani zat helemaal voorin die ging de dienst leiden. Toen wij binnen kwamen waren de kinderen al een lied aan het zingen dit lied duurde wel 10 min. De kinderen moesten ons begroetten de jongens noemen ons allemaal Sisters. Daarna kwamen er nog 2 liederen van 10 min. Er was een drummer die de muziek leidde en de zingende kinderen het was een leuk gehoord we konden er niet veel van verstaan. Daarna kwam een korte preek die Rajani in het kort voor ons uitlegde in het Engels. Na de preek bidden en daarna was er collecte de kinderen hebben zelf geen centjes dus die kregen ze en werd door een klein jongetje uitgedeeld erg schattig daarna kwam dat zelfde jongetje met de collecte zak weer langs om de centjes op te halen. Tot slot nog een lied zingen daarna kreeg iedereen een snoepje. De kinderen die bij deze dienst waren wonen in de school en zijn weeskinderen.

Daarna zijn we naar het naaiatelier geweest van de school (stelt niet zoveel voor hoor) waar onze panjabies werden ingenomen, ze waren wat te lang en te wijd, we moeten eigenlijk maar wat dikker worden vonden ze dan pasten de panjabies al veel beter.

Rond 1 werd er weer lunch gebracht rijst met weer wat. Moeten er maar van genieten dat elke keer dat eten wordt gemaakt en gebracht vanaf morgen moeten we zelf gaan koken.

Rond 2 uur werden we bij de school verwacht om naar de stad gebracht te worden. Rajani had ons naar het busstation gebracht samen met Anita die gaat overal met ons mee. Vanaf daar moesten we een tuktuk nemen of een bus. De bus kwam maar niet en ging anita rond vragen een de tuktuk die er stonden voor hoeveel we naar het centrum konden gaan. Wij moesten even wachten en er niet bij gaan staan als ze ging vragen voor hoeveel want al zien ze westers vragen ze gelijk heel veel meer. Voor 160 roeppie konden we naar de stad dat is ongeveer 2 euro in totaal met zijn vieren en dat was een uur rijden. De auto’s toeteren naar elkaar om opzij te gaan daarom me titel van “Kan geen getoeter meer horen” het is over al bizar druk iedereen rijdt kris kras en dan ook nog overal getoeter. Toen we uit de tuktuk stapte stonden er gelijk heel veel bedelaars om ons heen en heel veel mannen maakte gelijk foto’s van ons. Was toch wel erg blij dat we die panjabies aan hadden ook al bleven we door onze huid en haar opvallen. Op naar een belangrijk gebouw chaminar van Hyderabad dit was een hoog gebouw waarop je kon uitkijken over de stad. Daarna zijn we nog bij een open moskee geweest. Na het sight seeing zijn we nog over de markt gelopen en hebben we allemaal een speld gekocht en teenringen maar Vera en Leonie paste de gekochte teenringen niet haha. Bizar hoe je wordt bekeken, aangeraakt, je dingen proberen te verkopen. Op naar huis toe weer een heel avontuur, de bus die naar onze bestemming ging die reed niet dus moesten weer met tuktuk of klein busje, de tuktuk vonden het te ver om naar onze bestemming te gaan en die vroeg daarna veel voor maar de halve reis. Toch maar een tuktuk gepakt die tot de helft ging voor 200roeppies daarna een klein busje genomen waar je max. met 10 in kan (als je niet al te dik ben) en tot slot nog een tuktuk. Toch wel wat meer kwijt op de terug weg maar zijn hier altijd andere tarieven.
Gesloopt kwamen we thuis van alle indrukken, het laatste avond eten werd gebracht dit keer met kip er in we eten bijna alleen maar vegatarisch. Dit kwam pas rond kwart voor 9 phoe had best honger ook daar moet ik aanwennen dat we laat eten.

S’avonds gezellig met zijn drieën filmpje gekeken op het bed wat echt keihard is had de volgende dag gewoon beurse billen haha.

Ohja, Wat hier ook normaal is dat stroom gewoon even uit valt.

Spannend morgen onze eerste werk dag! Idegeval gaan we meekijken bij de fysio in de school en de casussen van de kindjes uitwerken en kijken wat we allemaal kunnen gaan doen!

Ik loop wat achter met me blog de andere dagen komen er snel op!

Groetjess, Liefss, Kuss

• 05 November 2014 - 11:26

Mama:

ziet er weer spannend uit esmee wat een belevenis weer.xxxx

• 05 November 2014 - 15:55

Nelly:

Leuk om je zo te volgen. Wat een indrukken krijg je te verwerken.

• 05 November 2014 - 18:05

Margriet:

Hoi esmee spannend allemaal vind het leuk om je reisverslag te lezen zo maak je wel wat mee

• 06 November 2014 - 20:59

Oma Tessa:

Hoi Esmee,
    Wat spannend om in een vreemd land te reizen met een tuk-tuk. En met een klein busje.
    Maar het leuke is dat je al aardig wat van de omgeving gezien hebt.
    Ik begrijp dat ze aan "buitenlanders" extra geld voor de tuk tuk vragen ! Geniet maar van alles hoor !
    Liefs, Oma Tessa